czwartek, 4 lipca 2013

Ciekawe budynki Wrocławia - cz.1

W poniższym oraz w kolejnych wpisach będę przedstawiać ciekawe przykłady architektury Wrocławia, wraz z otaczającą je zielenią, a przy okazji pokażę moje rodzinne miasto, które potrafi być bardzo piękne - myślę, że zgodzą się ze mną odwiedzający je turyści ;)

W pierwszym poście z cyklu "Ciekawe budynki Wrocławia" prezentuję budynek Renomy oraz znajdujący się bardzo niedaleko Teatr Lalek z przylegającym do niego Ogrodem Staromiejskim.

Renoma od strony placu Kościuszki

Renoma od strony ulicy Podwale

Renoma to dawny dom towarowy "Wertheim", wybudowany  w roku 1929 według projektu Hermanna Dernburga. W latach 2006-2009 zrealizowano renowację istniejącego budynku i jego rozbudowę według projektu wrocławskiej pracowni projektowej Maćków. Dobudowana część nawiązuje charakterem i stylem do dawnego domu towarowego. 



Skwer przy Renomie na placu Kościuszki


Renoma od strony fosy - nowsza część


Renoma od strony fosy - dawna część

Fosa przy ulicy Podwale





Wnętrze Renomy



Pomnik Bolesława Chrobrego przy budynku Renomy

Po drugiej stronie fosy położony jest wrocławski Teatr Lalek, budynek dawnej resursy kupieckiej. Został wzniesiony w stylu neobarokowym w latach 1892-94, według projektu Blummera, a następnie rozbudowany w latach 1905-09 według projektu A. Graua. 

Teatr Lalek od strony placu Teatralnego




Fontanna przed Teatrem




Do Teatru Lalek przylega Ogród Staromiejski - skwer o powierzchni 1,4 ha, powstały po przebudowie Parku im. Mikołaja Kopernika. 





Scena Letnia Teatru Lalek - zlokalizowana na tarasie Teatru, użytkowana od kwietnia do października


Fontanna "Chłopiec z Łabędziem" - znajduje się naprzeciwko Sceny Letniej. Fontanna wykonana jest z piaskowca, a figura chłopca jest kopią odlewu autorstwa Theodora Erdmanna Kalide.


Karuzela, stylizowana na XIX-wieczną

Plac zabaw dla dzieci


Teatr Lalek od strony fosy i Promenady Staromiejskiej


Tekts napisałam na podstawie: 

2 komentarze:

  1. Tylko raz byłam we Wrocławiu, zachwyciłam się, postanowiłam przyjechać na kilka dni i ... na razie nie mogę się zebrać. Będę obserwować kolejne wpisy, tym bardziej, że opisuje Pani i robi zdjęcia dokładnie temu, co mnie interesuje. Mnie zachwyciły oczywiście ogrody - botaniczny i japoński, ale to są miejsca wszystkim wiadome, a Pani wskaże miejsca mniej znane, warte obejrzenia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za komentarz :) ogród botaniczny i japoński też się tutaj pojawią, jak również inne, może trochę mniej popularne miejsca, także zapraszam do odwiedzania mnie :)

    OdpowiedzUsuń